חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הקשר בין ביטוח דירה למשכנתא

דני ליבנה, מנכ"ל אובליגור, מבין את חשיבות ההגנה על ההשקעה בדירה. כאשר אתם לוקחים משכנתא, הבנק יספק ביטוח לנכס. עם זאת, מה קורה כאשר אתם מסיים לשלם את המשכנתא? בעלי בתים רבים מניחים שהביטוח שמעניק הבנק ימשיך להגן על רכושם, אך אין כך הדבר. במאמר זה נבדוק את הקשר בין משכנתא לביטוח דירה ומדוע חיוני לא לשכוח לפתוח ביטוח חדש לבית שעבדתם כל כך קשה לשלם עליו.

ביטוח מטעם הבנק בזמן תשלום המשכנתא

כאשר אתם לוקחים משכנתא, הבנק יספק ביטוח כדי להגן על השקעתו. פוליסת ביטוח זו תכסה את עלות התיקונים או ההחלפה אם הרכוש ניזוק או נהרס בשריפה, אסונות טבע או אירועים מכוסים אחרים. אולם לאחר שתסיימו לשלם את המשכנתא, תסתיים גם פוליסת הביטוח של הבנק. המשמעות היא שלא יהיה יותר כיסוי לנכס וכל נזק או תיקון יהיו על חשבונכם.

אם יש בעיות חמורות בסיום המשכנתא, כמו אסון טבע או צורך גדול בתיקון, קיימת סכנה להיקלע לחובות ולהוציא הון על תיקונים. זו הסיבה שחשוב לא לשכוח לפתוח ביטוח חדש לדירה. על ידי פתיחת פוליסת ביטוח נפרדת, תוכלו להבטיח שהרכוש שלכם יהיה מוגן, גם לאחר שתסיימו לשלם את המשכנתא.

למה נועד הביטוח

ביטוח דירה נועד להגן על הנכס במקרים של אסונות טבע או תקלות למיניהן. הביטוח יכול גם לספק כיסוי אחריות במקרה שיש צורך בתיקוני אינסטלציה או תיקונים מכל סוג אחר – שעלולים לעלות הון. על ידי פתיחת פוליסה נפרדת, תוכלו להבטיח שהנכס שלכם מוגן מפני נזק או הרס, ולא תישארו עם הנטל הכלכלי של תיקונים או החלפה.

מנכ"ל אובליגור מסכם כי כשמסיימים לשלם את המשכנתא, חיוני לא לשכוח לפתוח ביטוח חדש לדירה שנרכשה.
הביטוח שסופק על ידי הבנק או המלווה יסתיים ברגע שתסיימו את תשלומי המשכנתא שלכם, מה שמשאיר אתכם חשופים לנזק פוטנציאלי או הוצאות על תיקונים. על ידי פתיחת פוליסת ביטוח דירה נפרדת, תוכלו להבטיח שנכס שלכם יהיה מוגן, מה שמעניק לכם שקט נפשי וביטחון לעתיד. כבעלי בית, חשוב להגן על ההשקעה שלכם, וביטוח דירה מהווה חלק מהותי מהגנה זו.